Mennyt viikko on ollut mielenkiintoinen, samoin tämä viikonloppu.

Viikko sitten lauantaina pääsin punaisissa päihdetyönliiveissä Sulatto´13-festareille Raaheen. Kyseessä on päihteetön tapahtuma alaikäsille nuorille. Esiintyjät oli tänä vuonna rap-genreä - ei siis mulle tuttuja ollenkaan.

Oli hyvin rauhallista mutta äksöniäkin oli sitten kuitenkin. Pari lastensuojeluilmoitusta lähti eteenpäin. :( Voi teitä lapsirukat, ei sitä alkoholia tartte vielä tuossa iässä juoda! Ite en edusta kukkahattugenreä, mutta kyllä 13-vuotias on vielä iiiiihan liian pieni juomaan edes sitä yhtä keskaria.

Tapasin nuilla festareilla myös Brädin jätkät, olivat muuten todella mukavia! Varsinkin Janne jäi hyvin positiivisena mieleen. Pitänee tutustua bändin tuotantoon vähän enemmälti myöhemmin. :)

Sitten käväsin Haapavedellä valintakokeessa ja pääsin opiskelemaan! Musta tullee nuorten- ja vapaa-ajan ohjaaja isona, tai ainaki väli-isona, sitten isonaisona mä haluan ehkä yhteisöpedagogiksi tai sosionomiksi. Mutta tää on oikea suunta! Syyskuun alussa se sitten alakaa, monimuotoinen koulutus - ei tarvi onneks muuttaa Haapaveelle. Möksäpöksältä pystyn ainakin lumien tuloon asti kulkemaan jos ei asuntolapaikkoja oo heti tarjolla. :)

Tänä viikonloppuna oon sitten ollu ihan pihalla melekeen koko ajan. Töitten jälkeen pe ja la ajelin Kiiminkipäiville punaistenliivien joukkoihin. Perjantaina tein hiv- ja seksuaaliterveystyötä ja ajatin kondomiajokortteja. Kolme kävi peräti tekemässä sen. Ehkä nuoret ois illemmasta tullee paremmin tekemään mutta mun piti lähtä nukkumaan, että jaksoin aamusta taas töihin.

Lauantai-iltana olin sitten päihdeliiveissä parin kanssa (päihdetyötä ei saa tehdä ilman paria). Nuorisoa oli jonkin verran, vaikkei mitenkään erityisesti. Aikuisia myös erittäin vähän. Tuure Kilpeläinen oli Ylikiimingissä Nuijamiesten lavalla, että ehkä se vähän verotti osallistujia. Päihdepari lähti sitten alkuillasta pois ja minä jäin ea-porukan kaveriksi loppuillaksi. Sain peräti harjotella laastarin laittoa - en ole oikein osannut sitä laittaa hygienisesti kun olen aina vaan napannu ne suojalaput pois ja tarrasta kiinni. :D Nyt sitten oikeaoppisesti opettelin ottaan ne lappuset erikseen irti laastarista.

Tänään sunnuntaina sitten meidän asukasyhdistys järjesti soutukisat ja menin mukaan soutamaan. En ole ennen kirkkoveneellä soutanut, juuri edes tavan soutuveneellä. Oli kyllä mukavaa, vaikka eihän me pärjätty kun kukaan ollut niin soutanut. :D Kerran jäin airon alle ja makasin selälläni takana istuvan sylissä :D, se airo painaa jumalattomasti on pitkä. Jos se jää toisen airon alle, kuten mulle vahingossa kävi, se työntää voimalla vain soutajaa kohti ja allehan sitä jää. :D Mutta hauskaa oli! Oltiin viides (viimeinen) joukkue.

Aah, huomenna iltavuoroon - mää saan nukkua pitkään! Oon niin aamu-uninen, että on ihan karmivaa yrittää olla virkiä aamusin. Öitä siis, mää lähen nukkuun!